26 Mar 2010

Senin Ta Aminoasit

Erkeklerin kendi aralarında küfürlü konuştuklarını bilmeyen yoktur sanırım.İşte bu küfre alışmış erkek grubu üyelerinin bir kız grubuna dahil olduğu nadir anlar vardır.Erkek grubundaki en aktif küfürbaz beratına sahip şahıs, ortamın verdiği heyecanla bir olay anlatırken, ağzından bir küfrün ilk hecesini kaçırabilir.Bu çok zor bir süreçin başlangıcıdır.Çünkü şahıs kendi gibi "öküz" arkadaşlarıyla hep küfürlü konuştuğu için gayri ihtiyari şekilde bir küfür sallamıştır, lakin ortamda bu sefer kızlar da vardır.Ama küfrün ilk hecesi çıkmış ve tüm gözler kendisine yönelmiştir.Beyin gücünün tavan yaptığı, saliselerin konuştuğu andır işte o an.Saliseler konuşur ama, küfür sahibi için saatler gibi gelir.


Şimdi bunu bir gerçek kesitle irdeleyelim.Kız grubu üyeleri yeni yeni ortak bir mekanı paylaştığı erkek grubunun üyelerini incelemeye başlarlar.Hatta ilk eşleşmeler bu zaman olur.Günün sonunda "Ne iyi çocuklar, ay hele ben şunu çok sevdim." cümleleri kafalarda oluşmaya başlar bile.Erkek grubu güldürmeye yönelik çalışır ki, "Ne eğlendik be" dedirttirebilsin.İşte kendi aralarında da gülerken devamlı küfrettikleri için, gruptan bir erkek şahıs herkesin gülerek dinlediği konuyu anlatırken bir anda "Ya bir şaşırdım ben de, nooluyoz aaammu..." der ve durur.Bütün gülmeler orada kesilir.Kendisi gibi öküz olan, fakat kızlar yanında İstanbul beyfendisine dönüşen arkadaşları, şahısa "Ne yaptın oğlum sen?" bakışı fırlatır ki hepsindeki ortak düşünce "Allahım, hayvan yine yaptı yapacağını" 'dır.Halbuki kızlar olmasa idi "Huhööhğğee, lan oğlum yeter muoohhooaaaa çok güldüm aaaaamuaa höyyüüm" diye eşlik edecekken, şimdi şahsı kaderi ile başbaşa bırakmışlardır.

Şahıs bir bok yediğini kızların ve çok güvendiği erkek arkadaşlarının bakışlarını farkedince anlar.Ama şimdi ilk hece çıkmıştır.Anlaşılmadan hecenin sonuna diğer başka heceler ekleyerek küfür olmayan bir kelimenin acil olarak türetilmesi gerekir.Bu genellikle başarılır da fakat yeni oluşan kelime, mevcut küfrün ruhunu kaybetmez.Çünkü ilk heyecanla ağızdan çıkan küfrün ilk hecesi ardından gelen 1-2 saniyelik es ve ses tonunun düşmesi, durumu çok belli eder."Ya bir şaşırdım ben de, nooluyoz aaammu...annn be dedim" diye cümlesini tamamlayan şahıs, karşıdan tepkilerin gelmesini bekler.Halbuki hiç birşey yokmuş gibi yapılsa, herkes "ben fesat düşündüm sanırım" fikrini kendisine saklayıp normal seyrinde muhabbet devam edecek.Ama erkek durur mu ? Öküz şahıs durumu izah etmeye de çalışır."Normalde vallahi hayatta küfür etmeyen bir adamım da nereden geldi bu kelime şimdi ağzıma bilmiyorum." diye kendinisi kurtarmaya çalışır.Sürü psikolojisinden yola çıkarak, öküz insanın arkadaşları da öküz olacağı için şahısa destek vereceğine zevkle köstek amaçlı "Tabi tabi ya, ağzından küfür çıktığını duymadık bugüne kadar, en azından küfretse de küfür olarak saymıyordu" der ki "Hadi sen sıçtın, bari biz kurtulalım" amacı güder. Fakat bu söze %100 ihtimalle küfür potansiyelli şahıs, "Ne zaman küfrettiğimi duydunuz lan yarrr...im gelir İstanbul'dan" tepkisiyle karşılık vererek iyice dibe iner.

Böyle durumlarda hiç "etmem,yapmam" diye kasmanın anlamı yoktur. Hemen bu küfrü bir bahaneye bağlamaları çok mantıklıdır, kendini acındırmak hatta durumu lehine bile çevirir. "Geçen hafta dedemi kaybettim de, hala etkisinden kurtulamadım, hiç iyi değilim özür dilerim" mükemmel bir silahtır. Benim gibi inşaat sektöründe çalışanlar, "Ya her gün amelelerle uğraşıyoruz, küfretmeyince anlamıyorlar, hatta bazısının hoşuna bile gidiyor, istemiyorum ne yapayım ama ekmek derdi yüzünden bizim de ağzımız bozuluyor." diyerekten, inşaatta omuz omuza çalıştığın inşaat işçilerini mazoşit mahluklar gibi göstererek kurtulabilirsin.

Peki ben bu tespitleri nasıl yaptım? Bir öküz müyüm yoksa öküz arkadaş grubum mu var ? Kesinlikle hayır.Ağzı bozuk hiçbir arkadaşım yok, olamaz da. Eğer bu yazıyı yazmamda ilham kaynağı olan "Fevzi" diye bir öküz arkadaşım olsa idi, hiç çevremizde kız kalabilir miydi ? Kalamazdı.Yani " Ayça tam orrr..." diyip, "Ordu'nun Dereleri türküsünü sever misiniz?" diye kıvıran bir "Fevzi" isminde arkadaşım olsa idi, bu çevremizde bulunan kız sayısını sabit tutabilir miydik?

0 vıdıvıdı:

Yorum Gönder